fredag 12 juni 2009

Hundens Hus och nya kursidéer!

Idag har det så varit instruktörskurs på Hundens Hus. Man är alltid så trött när man kommer därifrån, men det är ju så rooooligt! Jag önskar verkligen att det var HH varje dag! Fast det skulle bli dyrt i längden. ;) Idag har vi pratat mycket psykologi. Det är viktigt att tänka på att en hundinstruktör inte jobbar bara med hundar utan minst lika mycket med människor. Mycket intressant! Tur att man har en pappas fru som är psykolog. Kan man få lite tips och bolla lite tankar där. Och tur att man har Sofia att bolla ALLT med! Hon kommer inte på kursen imorgon eller på söndag, känns tråkigt. Men det var kul att träffa henne och Safira idag, den lilla skrutthunden växer så det knakar! Bild på en utmattad Safira under filmvisning, nedan.

Nu ska jag sätta mig och skriva rent anteckningar. Sen ska jag nog läsa lite i Kontaktkontraktet och planera mina valp- och grundkurser i ännu mer detalj. Lite Sims 3 blir det nog också... en dag utan TS3 är inte en komplett dag. xD

Ha det skönt i regnet allihop, imorgon ska vi träna med inlånade hundar! Härligt om det blir samma våta väder som idag, va? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar