fredag 8 juni 2012

Vad händer på hundfronten?

Ja, nu har det varit väldigt tyst om Duva den senaste tiden. Det är inte för att jag har glömt henne eller så. Men det har hänt så mycket med Sushi, så hon har liksom hamnat lite i fokus, på bloggen i alla fall. En annan anledning till att jag inte haft så mycket att skriva om Duva är att hon löper. Jag tycker att hon är betydligt jobbigare än vid förra löpet, framförallt är hon sådär snurrig, okoncentrerad och lättdistraherad som löptikar kan vara. Jag har inte märkt så mycket sådana tendenser på mina tidigare tjejer, men på Duva märks det helt klart att det är löptider!

Hon är också oerhört intresserad av andra hundar. När vi var och vaccinerade henne tidigare i veckan blev hon helt kär i en portistik som stod längre bort i väntrummet. De fick inte hälsa eller komma nära varandra eller någonting, och ändå satt hon och ylade och pep som en tok! Jag kunde verkligen inte få tyst på henne, det var knappt att godis hjälpte. Duva är ju så tyst normalt sätt, så jag blev nog lite chockad och kunde inte riktigt hantera med det lugn som jag känner i efterhand. Det är inte hennes fel att hormonerna sprutar ur öronen på henne, och hon har inte gått och blivit en "problemhund". Men just då kändes det riktigt jobbigt.

Något annat som "hänt" är att jag köpt lite grejer från Pudelparadiset. Närmare bestämt lite tjocka tofsar, örhängen med pudlar, ett nytt skär till klippmaskinen, och en sax!

Skäret invigde jag idag och jisses vad det var vasst! Det lämnar mindre päls än det skäret jag använt det senaste året också, så det var en liten omställning. Det blev lite blodigt på några ställen på nosen/halsen. :( Saxen ska vi inviga efter nästa bad, som jag tror jag väntar med tills hon slutat blöda. Här är lite bilder från rakningen, bara för att det är kul att ta kontrastbilder. :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar