torsdag 12 november 2009

Nytt sår... argh!

Suck, vad irriterad jag blev imorse när jag såg att Zoë kliat upp ett sår på sidan! Det har varit så himla skönt att slippa allt vad sår och allergier heter. Kanske har hon hittat något dumt som hon smaskat i sig. Eller så har det kanske med avmaskningsmedlet att göra? Jag hoppas i alla fall att det här är ett engångstillfälle!





När jag ändå hade klippmaskinen framme för att klippa runt såret, bestämde jag mig för att göra en nerklippning av hela vovven. Jag orkade inte lägga någon vikt alls vid detaljerna, så det blev bara en grovklippning. Jag är den första att säga att det inte är särskilt vackert! Men blir lättare att hitta och rengöra sår, och så slipper vi tovorna.

Efter klippningen blev det lite lek och gos innan klosaxen, klorhexidinet och tratten åkte fram.









Men Zoë är faktiskt inte särskilt berörd av att ha tratt på sig och leker och busar massor ändå. Jätteskönt, eftersom hon har fått ha tratt ganska mycket det senaste året!







Här är en bild som jag tog igår när det blev lite accidental berikning (edit: ojdå, aktivering menade jag ju!). Jag skulle kasta en nalle till Zoë, men den hamnade uppe på buren. Snacka om att hon hade huvudbry med hur man skulle få ner den! Man riktigt kunde se hur hon stannade upp och tänkte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar