måndag 8 mars 2010

Nu var det sådär länge sen man uppdaterade igen. Det blir lätt så när Michael är här över helgen, då vill man umgås med honom i stället. Det har i alla fall varit en trevlig helg med mycket solsken.

Igår tog vi tag i burträningen igen. Eftersom Eko tyckte att det var superäckligt att bli lämnad i buren så tog vi en paus från det, men nu har vi som sagt satt igång igen. Jag gjorde helt enkelt så att när hon sov, så lockade jag ut Zoë och gav Eko ett ben som hon glatt började gnaga på. Sen drog jag igen dragkedjorna till burens öppning, och gick iväg. Jag lämnade inte rummet, utan gick runt och småstädade, höll på med datorn etc. Det gick toppenbra första gången och hon sa inte ett pip! Efter en stund släppte jag ut henne utan några större ceremonier, utan krävde bara att hon stannade i buren tills jag sagt "varsågod". Vi prövade en gång till senare på kvällen, men då blev det allt lite gnäll. Benet var inte lika intressant, och hon var inte heller lika trött. Jag väntade tills hon blev tyst, och släppte sen ut henne.

Idag blir en stor dag. Vi ska åka och bli vaccinerade! Eller i alla fall Zoë och Eko. Båda ska ha trippelvaccin (som skyddar mot fyra sjukdomar, hur går det ihop?) så det blir en slant att punga ut med. Runt tusenlappen tror jag. Men först ska vi åka in till stan och laga mat!


Vilken tur att man har en varm huvudkudde i vinterkylan.


När Zoë vill vara ifred ser det istället ut såhär.

2 kommentarer:

  1. Har ni provat burlekar? Det hjälpte mej jättemycket när Conrad inte gillade buren speciellt något vidare.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka goa bilder på tjejerna :).

    SvaraRadera