lördag 5 juni 2010

Veterinärbesök igen

Häromdagen upptäckte jag att Zoës ögon (bara ena ögat om man ska vara noga) börjat rinna igen. Jobbigt! Så i torsdags var vi hos vet och fick ny medicin, droppar den här gången. Hon visste inte vad som orsakat det här, men nu får vi hålla tummarna att det inte kommer tillbaka!

Vi pratade också en del om Zoës allergibesvär, som blivit värre nu utan att vi gjort några som helst ändringar i hennes mat. Veterinären sa helt ärligt att vi inte kan göra så mycket mer nu, testerna är inte bombsäkra och att de alternativ jag har är att 1) finna mig i att Zoë kliar upp sår med jämna mellanrum och hoppas att hon inte lider allt för mycket (?), eller 2) börja ge henne kortisonsprutor (vilket jag inte har råd med). Just nu känns det lite smått hopplöst. Men vi får se vad som händer. Nu ska jag strunta i allergin ett tag, börja träna med godis igen, och undersöka om hon kliar mer då, eller om det är lika ofta som när hon bara får färskfoder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar