söndag 19 september 2010

Hundbesök, inköp och bad

Igår åkte jag och Michael till Täby centrum för att göra lite ärenden, och som av en slump vandrade vi in på Clas Ohlsson där jag hittade lite grejer till hundarna. En nalle (man kan aldrig ha för mycket hundleksaker), reflexvästar (båda var för stora, tur att Duva växer i alla fall) och en fön. Till dess att jag har råd med en riktig hundfön får den här 399-kronors-Philips-fönen duga.


När vi kom hem till dogsen fanns två till hundar i lägenheten också! Foxy (siberian husky) och Baron (alaskan malamute), som ägs av en av Michaels kompisar. Duva hade blivit skrämd av Baron en gång tidigare, så jag blev först lite orolig, men märkte snabbt att det inte var några problem alls. Även om både Duva och Zoë tog försiktiga steg förbi de stora hundarna, så verkade alla rätt tillfreds. Här är ett par bilder på Duva och Baron.


Idag har jag ägnat en hel del tid åt hund-skönhetsvård. Duva fick välbehövd nosrakning och öronpälsryckning. Sedan fick hon ett bad också, mest för att jag ville testa den nya fönen. Hon tyckte allt att den var obehaglig, men verkade ändå helt okej så länge hon fick sitta och titta ut genom fönstret. Här är några bilder på henne före rakning och bad.

Och så några efter-bilder förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar