lördag 4 september 2010

Ungar och katter och whippar - oh my!

Igår åkte jag och Duva på middag hos familjen som jag var barnflicka och bodde hos för några år sedan. Och hjälp vad stora barnen blivit! Äldsta har börjat komma i målbrottet... Det var ju alldeles knasigt! Dessutom har familjen skaffat katt, en cornish rex-hane på ca 8 månader tror jag det var. Duva tyckte att det var väldigt spännande med katten till en början, men insåg ganska så snabbt att det inte var någon idé att "hålla på" för han kom ju ändå inte närmare. Sen lekte hon förstås med barnen också, men jag tyckte att hon skötte sig väldigt bra och sov genom middagen.

Men det var inte över där! Efter middagen kom Michael och hämtade oss, för vi skulle på bio (Salt, den var bra). Duva blev passad av Sofia (tack!), och även där fanns en katt. Och två halvgalna whippar (det säger jag med kärlek förstås). Men det blev visst lite mycket för allihopa så de fick vara i olika rum. Mycket bra träning det med! Men oj vad trött Duva var när vi kom hem vid ett-tiden. Hon sover än!

1 kommentar:

  1. Haha mina whippar är galna :) Just nu försöker jag sova men Jasmine har fått för sig att hon ska leka med Bella, vet inte vad dom två kokar ihop:p det är bara säga till om nu behöver mer passning, så länge jag är hemma är era hundar alltid välkomna hit :)

    SvaraRadera