lördag 27 november 2010

Härlig vinterpromenad

Idag fick jag och Michael äntligen tummen ur och åkte till Vallentuna IP för att ta en promenad i motionsspåret där. Eftersom Zoë inte är hemma var det bara Duva som fick hänga med, och det kändes allt ganska skönt. Normalt sett går halva promenaden åt till att bråka på Duva för att hon trakasserar Zoë. Det är så det är när hon är lös, tyvärr, förhoppningsvis lugnar hon ner sig så småningom. Som vanligt fick hon ha linan på sig och det gick riktigt bra. Hon kom på varenda inkallning och försvann aldrig längre än att vi kunde se linan i snön. Toppen! Här är en spontan inkallning som jag inte alls hade planerat, jag ville bara att kameran skulle få se hennes söta ansikte. Men i efterhand insåg jag att det nog var en ganska svår störning för henne, att hennes älskade husse fortsatte gå. Ändå stannade hon hos mig!


Vi fick också några bra och några mindre bra bilder under promenadens gång. Det är synd att min kamera prompt ska göra allt så blått när det är snö ute!





Och sist men inte minst, innan vi åkte hem tog jag tillfället i akt att köra vårt första fot-träningspass utomhus, eftersom jag hade en kameraman med mig. ;) Fast egentligen kan man väl inte kalla det fot ännu, utan kommando eller någonting. Jag försöker än så länge bara förstärka fotpositionen så att hon självmant ska söka sig dit, för det gör hon annars mycket sällan (trots att bilden här ovanför visar annorlunda). Hon håller sig för det mesta minst en meter ut åt vänster, alternativt framför eller bakom. Hur som helst, det gick ganska bra att träna trots att det var lite liv och rörelse på parkeringsplatsen utanför IP, men några gånger blev hon lite väl distraherad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar