måndag 6 december 2010

Framsteg på kursen!

Nu är vi på väg hem från kursen igen och jag är så glad och taggad! Rallylydnad är så marans roligt! Idag var Duva tio gånger mer koncentrerad än de tidigare två gångerna och det var härligt att se. Vi fick jublande beröm av instruktören, och flera "vilka framsteg hon har gjort!" från flera kurskamrater, och det dämpar ju inte de positiva känslorna förstås.

För egen del tror jag inte att framstegen beror så mycket på träningen som på att lilla Duvan börjat vänja sig vid situationen, platsen och de andra hundarna. Men i vilket fall som helst visar det i alla fall att hon har potential, för hon tycker att det är skoj!

Till nästa vecka är tanken att vi ska ha "stå" på kommando, och det ska jag verkligen försöka få in! Nu har jag annonserat det här i bloggen också, så då kan jag ju inte banga ur eller låta det rinna ut i sanden. ;) Vi ska också träna på en skylt som heter "helt om vänster, hund höger". En klurig en som man måste få in i muskelminnet.

Nu ska vi åka hem och sova gott och imorgon blir det lussebullsbak, självklart blir det några lussepudlar. :D

- Posted from my iPhone

1 kommentar:

  1. Ohhh vad spännande!!! Ser fram emot rapport sen!
    www.trollglitter.se

    SvaraRadera