onsdag 5 januari 2011

Sjuklingar

Natten till igår började också Zoë hosta, och under dagen igår samt inatt har det varit nästan värre än Duva. Det låter som att hon håller på att kvävas ungefär, och hon kräks ofta upp slem. Jsg pratade med veterinärkliniken igår och de sa att hon inte behöver medicinen som Duva får, däremot kan jag ge henne Bisolvon mot slemmet, så det har hon fått. Och vi är faktiskt tre som delar på den flaskan, för jag är också dålig, det är rena sjukstugan här hemma. Idag får båda vovvarna i alla fall stanna hemma, inget jobb för dem inte!


- Posted fromt my iPhone

3 kommentarer:

  1. Åh nej stackars er! Ni får krya på er. Mina vovvar visar inga symtom iallafall... kram

    SvaraRadera
  2. Uch va trist. Krya på er! vet inte om jag sagt det men bilderna i headern är himla fina! :)

    SvaraRadera
  3. Vad trist! Är de vaccinerade mot kennelhosta? Jag har vaccinerat Puzzel då vi bor så i stan med massa hundar runt oss, men nyfiken på om de hostar så förskräckligt som dina verkar göra trots vaccinering? Hört att de oftast får det betydligt lindrigare om de är vaccinerade... Krya på er!!

    SvaraRadera