lördag 1 januari 2011

Smällar och löften

Gott nytt år!

Nu har vi ramlat in i 2011 och jag tror att det kommer bli ett toppenår! Jag har massor av planer, t.ex. hoppas jag på att flytta till radhus, börja på lärarprogrammet och sen ska ju Duva börja ställas ut och kanske blir det några rallylydnadstävlingar till sommaren?

Här smällde det ganska mycket igår, men inget jämfört med i stan förstås, så det var skönt att vi var här ute i Vallentuna. Duva tog det faktiskt med ro. När vi var ute på promenad för några dagar sedan blev hon riktigt skrämd av ett par smällar i närheten, men igår lyckades vi faktiskt undvika dem när vi var ute. Inifrån hörs de ju inte lika mycket, och vi tittade på film med högt ljud, så jag tror inte att Duva regaerade alls faktiskt. Jätteskönt! Zoë är fortfarande på besök hos familjen som jag jobbar hos, men hon hade det säkert också bra och lugnt. Hon brukar inte reagera så mycket.

Jag brukar inte ha nyårslöften, men i år har jag faktiskt kommit på två. Båda hundrelaterade förstås, vad annars?

1. Börja borsta tänderna på hundarna minst tre gånger i veckan. Jag har gjort några såna här ryck med Zoë förut, men detta är en typisk såndär grej som rinner ut i sanden. Nu har jag i alla fall köpt "Tandpasta" med leversmak och tandborste hade jag sen innan. Tanken är att jag ska få in en rutin på att borsta varannan dag.


2. Bli bättre på att ha Duva lös på promenaderna. Hittills har jag varit så stirrig att hon ska försvinna, så det har blivit koppel eller möjligtvis lina nästan hela tiden. Men nu jäklar ska jag inte vara så feg! Hon har varit mycket lös den senaste veckan när jag och Michael varit ute tillsammans och hon sköter sig exemplariskt! Så länge man har godis eller leksak vid möten funkar det jättebra att ha henne lös. Nu ska jag bara våga när husse inte är med också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar