fredag 18 februari 2011

Filmklipp galore!

Jag insåg idag att jag har en massa filmklipp som jag glömt att lägga upp i bloggen eftersom de är aningen jobbigare att fixa med än vanliga bilder. Men här kommer de i alla fall, det är en blandad kompott, alla filmade i februari!

Först ut har vi en liten snutt som mitt "barnflickebarn" var snäll nog att filma när vi var ute på promenad. Det är ett av mina tidiga, tafatta försök att ståträna Duva. Och springa med henne, vilket fortfarande ser ungefär lika flamsigt ut som här.


Sen kan vi beundra de vackra hundarna Duva och Jasmine (och Safira på ett hörn) som sträcker ut ordentligt!


Nästa filmklipp kräver sin lilla förklaring. Det är så att Duva är väldigt försiktig och känslig med sina framtassar. Detta innebär att de är svåra att borsta, föna, klippa osv. Marika har flera gånger försökt uppmuntra mig att börja klicka in att jag ska få ta i benen/tassarna och nu har jag äntligen kommit igång! Detta är dock första och enda passet hittills. ;)


Och sist men inte minst (eller... jo...) har vi ett litet skoj-klicker-pass med Zoë. Jag kände att hon behövde lite stimulans också, så vi bara fånade runt lite med en skokartong, men oj vad hon tyckte det var kul!

3 kommentarer:

  1. Härligt att du kommit igång med tassträningen Alexandra!!! Duktiga Duva kommer lära sig det där snabbt ska du se =)

    SvaraRadera