tisdag 12 juli 2011

De första lägerdagarna

Nu är det tisdag och vi har varit i Ånnaboda i fyra dagar. Det är förvånansvärt mysigt att bo i husvagn, det tycker vi nog alla tre. Duva stormtrivs med att kunna gå in och ut som hon vill. Här kommer lite bilder och text från dessa första, händelsefyllda dagar.

Resan hit gick bra, även om det tog en aning längre tid än väntat eftersom en bil hade brunnit på vägen och vi var tvungna att vänta på att räddningstjänsten skulle göra sitt. Duva låg i sin bur, lika lugn och nöjd som vanligt, trots att solen började gassa den sista timmen.



Väl på campingen checkade vi in och valde en plats nära fotbollsplanen och agilitybanan. Det visade sig också att vi hade ett träd precis bredvid - perfekt att få lite skugga några timmar per dag i alla fall! Nästan direkt började vi fixa med det väldigt läckra (nästan lika snyggt och modernt som husvagnen!) förtältet. Det var en himla tur att Michael och Johan prövat att sätta upp det en gång innan, anars hade vi varit helförvirrade!




Till slut kom det på plats och vi satte kompostgaller på de ställen där Duva skulle kunna smita ut. Sen var vi trötta!




På söndagsmorgonen tog vi en promenad runt sjön som ligger närmast campingen. Så vackert! Det blev inte helt oväntat en del tillfällen att låta Duva posa för kameran.




Och efter det var det dags för lägrets första träningstillfälle - Kontaktövningar med Kristina Sahlström. Eftersom hon inte konkurrerade med några andra aktiviteter var det många som kom till fotbollsplanen för att sätta igång med träningen. Vi fick göra en hel drös med bra kontaktövningar, flera av dem har jag faktiskt inte gjort förut så det var kul att kunna utöka övningsarsenalen lite. Duva var absolut redo för träning och klarade allt galant. Här kommer massor av bilder från kontaktövningarna, tro det eller ej men jag har verkligen sållat och bara tagit med en bråkdel av de bilder jag har.
















På måndagseftermiddagen var det dags för mitt första träningspass som instruktör. Det är vardagslydnad jag har hand om, vilket kan kännas lite som ett "bottennapp" eftersom alla här på lägret är så duktiga och redan kan så mycket! Jag körde ändå på min plan med sitt, inkallning, hundmötesträning och lite annat smått och gott. Jag fick inte riktigt ihop två timmar, men till imorgon, då jag har nästa pass, ska jag tänka ut massor av roliga reservövningar.





Imorse gick vi runt sjön igen, och då fick Duva doppa tassarna lite. Hon var snabbt upp igen när hon fångat kotten som jag kastat ut, men blir det aktuellt för de tvåbenta att bada någon gång under veckan ska vi nog kunna lura i henne en bit till.









Över lunchen har vi idag åkt in till Örebro för att handla lite och se staden. Konstiga statyer och fina fontäner är det bestående intrycket. Slottet var också fint.




Men "hemma" är nog ändå bäst... :)

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni verkar ha det!!! Ja, det är verkligen vackert vid Ånnaboda! Duva liknar Yama jättemkt där hon står och lägger huvudet i husses knä-så står Yama jämt!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt ni ser ut att ha det!!

    SvaraRadera