torsdag 18 augusti 2011

Kanin!

Japp, det är sant. Vi har blivit med kanin! För de som inte vet har jag varit kaninuppfödare tidigare men nu varit utan kaniner i några år. Den senaste tiden har jag verkligen saknat det, och efter mycket funderande kom jag och Michael fram till att vi skulle köpa en dvärgvädur. Trots att jag tänkt mig en hona var det en liten hane som vann mitt hjärta. Igårkväll kom vi hem med honom (i Zoës bur :P), här är några bilder från det:







Första halvtimmen var han ganska aktiv, hoppade runt och kollade in buren, åt hö och pellets. På morgonen idag var han betydligt mer stillsam. Han har mest suttit under sitt lilla skydd. Till en början ville han inte ha några godbitar, men nu på eftermiddagen har han ätit mini-bitar av gurka och knäckebröd ur min hand. Tror inte det kommer ta så många dagar för honom att vänja sig.

Zoë bryr sig inte om honom alls. Hon är så van vid kaniner och tycker att de är uuurtråkiga. Duva däremot är mycket intresserad! "Vad är det där för nåt?" Dock inga jakt-tendenser änsålänge utan bara nyfikenhet.

Här är några bilder från idag:






1 kommentar: