torsdag 29 september 2011

Promenad med två tokiga lappar

Det blir en intensiv vecka för Duva, det här (och mig med för den delen). Igår var Sofia här med sina whippar Safira och Jasmine. Det blev promenad och massor av passivitetsträning hemma hos oss. Inga bilder tyvärr för kameran glömdes helt bort. Men trevligt var det!

Och så idag blev det en lång promenad i Hökarängen med min gamla gymnasiekompis Anna och hennes två lappar Baloo och Bisse. Duva och Bisse lekte lite högst uppe på berget och det var sååå roligt tyckte hon! Jag börjar inse det nu att hon inte är så feg med andra hundar som jag tror. Låter jag dem bara hållas en liten stund så tuffar hon på sig och svansen åker upp. Tror att jag bryter för tidigt ibland bara för att Duva ser obekväm ut - men då hinner hon ju inte BLI bekväm. Fy på mig. Här är några bilder i alla fall.









 Efter promenaden gick jag och Duva till Pudelklubbens lokal och åt middag. Sen var det dags för kursavslut på grundkursen! Lite vemodigt måste jag säga, men det har varit en riktigt rolig kurs och nu är jag pepp inför klickerkursen som startar nästa lördag!

Och imorgon ska vi in till stan IGEN och gå på promenad med Maria och hennes lilla pudelpojke Tim. Det ska bli jättekul att se honom nu när han växt på sig lite - jag har inte sett honom sen han var alldeles nyhemkommen. Bilder från det kommer säkert upp imorgon någon gång, om jag hinner, ska hinna med att plugga några timmar, baka bullar och städa hela lägenheten också! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar