måndag 9 juli 2012

Pudelläger!

Äntligen är det den tiden på året igen - pudellägerveckan är här! På vägen hit fick Duva och Sushi faktiskt dela bur, så att Sushi inte skulle behöva sitta intryckt i en liten transportbur. Det gick väldigt bra, men Sushi var pipig som vanligt.



I Enköping stannade vi för att plocka upp det nya tillskottet till familjen - Tuvullens Sanna-Sol - en underbar liten tedduvädurstjej! Hon är så kelig och var redan från början alldeles avslappnad när jag höll henne.








Ännu har hon inget "tilltalsnamn", jag tycker Sanna är lite för mänskligt, men jag bestämmer mig nog så småningom och då meddelar jag förstås här i bloggen. :)



När vi anlände till Ånnaboda camping spöregnade det, så det blev ett intressant och blött projekt att få upp förtältet till husvagnen. Men till slut kom allt på plats. Vi har också satt kompostgaller i hela förtältet så Sushi och Duva går in och ut som de vill. Man märker hur härligt de tycker att det är!


Även kaninerna får springa lösa därute korta stunder. De ska inte få i sig för mycket gräs i taget så de är tyvärr inburade större delen av tiden, just nu i alla fall. Tyvärr verkar det som att Pralin inte alls är steril, vilket förstås innebär att han inte kan vara lös utan uppsikt med henne förrän han blivit kastrerad.










 Igårkväll var det dags för grillning som start på lägret. Det var väldigt trevligt och alldeles lagom värme.



Sen var det lägerbus... Det blev inget sånt förra året, så det var första gången för mig och Duva. Vi var inte med i några av de tre "grenarna", men det var himla kul att titta på och fota järnet!

























Nu ser vi fram emot en härlig semestervecka med alla djuren! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar