onsdag 3 juni 2009

Färskfoder för hela slanten!

I dag har Zoë fått sitt första mål färskfoder. Eftersom blodtestet visat att hon är allergisk mot förrådskvalster, som frodas i t.ex. torrfoder-påsar, ska Zoë nu få äta färsk mat. Har vi tur kommer hennes problem (hon kliar upp sår runt nacken) att försvinna! Håll tummarna. :D Det fodret vi byter till är Bravo-burgare, efter vad jag hört ska det vara väldigt bra så det känns toppen att byta faktiskt. Visst, det tar upp plats i frysen och det är svårare att ta med när man t.ex. ska sova över hos pojkvännen, men jag tror nog man vänjer sig ganska snabbt ändå. Hon älskade sitt första mål som hon fick nu på kvällen! Jag blandade allergi-torrfodret som hon ätit under vintern/våren och så ska vi väl göra i några dagar så att magen inte säger ifrån.

Det är väl egentligen det enda som hänt idag... :) Ja, förutom att jag varit duktig och gått igenom alla läxor och sånt till instruktörsutbildningen. Nästa kurstillfälle är nästa helg (12-14). Ser mycket fram emot det och har som mål att få klart två till arbeten eller bokrecensioner innan dess!



Zoë säger mums!


Här är maten i närbild... av någon anledning.


Och så en söt bild på katterna som bor hos pappa. De gillar verkligen min brors säng som nu står tom (han flyttade hemifrån i helgen)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar