måndag 1 juni 2009

Fotosession och apportträning.

I morse tvingade jag min farmor att ta lite kort på mig och Zoë! Jag hade bara ben för första gången i år och tyckte att någon gång ska man väl hamna framför kameran också. Av trettio blev det typ... tre stycken någorlunda okej bilder. Men så är det när man är kräsen!

Detta har varit ännu en stekhet dag här i Stockholm och jag och Zoë har fått dricka vatten stup i ett på våra promenader med daghundarna. När vi kom hem tränade vi lite apport inför avslutningen på lydnadskursen i morgon, men det går långsamt framåt. Zoë har fattat att hon ska bita i gosedjuret som vi tränar med, men hon håller inte i det utan tar ett bett och släpper. Klurigt! Vi jobbar vidare med klickern och lagom gott godis. Sen har vi tränat lite stadga också, men det är så svårt tycker jag! Vet inte alls om hon över huvud taget förstår att jag ger frikommando eller att hon ska vänta på det.

Vi hoppas i alla fall på att det blir kul på kursen i morgon, en av kursledarna skulle ta med sin hund och visa hur alla moment ska se ut. Jättekul ska det bli, det ser ju så häftigt ut!


Jag och Zoë på tomten i förmiddags.


I hängmattan.


Graciöst (inte) bortviftande av myggor. De borde inte få finnas! I alla fall inte vid hängmattan.


Det lilla mini-gosedjuret som vi tränar apport med. Det är lagom stort för Zoë att bita tag i och har bra "konsistens" eller vad man ska säga. Hon är ju inte så mycket för att bita och bära, så det är bäst att börja med något tilltalande, tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar