torsdag 11 juni 2009

Flera skolarbeten klara.

Känner mig lite extra duktig just nu! Den här veckan har jag fokuserat, för att vara mig, mycket på min instruktörsutbildning hos Hundens Hus och skrivit klart flera inlämningsuppgifter! Två bokrecensioner (Från valp till vuxen hund del 1 är verkligen en bok jag rekommenderar!), två projekthundsdagböcker och en hemuppgift om kursupplägg. Så nu har jag mina framtida valpkurser planerade så in i detalj att jag vet vilka övningar jag ska köra och vilken teori jag ska ta upp vid varje kursträff. Duktigt! Det var riktigt svårt faktiskt, har ju bara varit på en valpkurs i mitt liv och det var med Geisha. Typ sju år sedan alltså. Inte tänkte jag på då, när jag var femton, hur mycket instruktören pratade om belöningsteknik och hur många övningar de hade per gång. :P Men imorgon är det instruktörshelg igen och då hoppas jag att vi får mycket tips och kan byta idéer med varandra. Så att kursplaneringen blir ännu bättre!

Idag har Zoë fått stanna hemma. Jag hade ändå bara en hund att promenera, så det kändes fånigt att hon skulle behöva åka buss i tre timmar för en halvtimmes promenad. Men vi ska väl ta och göra någon aktiveringsövning så hon inte blir helt hyper. Så himla svårt bara att hitta på grejer när man inte kan ge godis! Ska ta och köpa ett par små bollar och försöka få henne motiverad på dem. Jag tror att det kan funka. Då kan man ju i alla fall träna vissa saker.

Skriv gärna kommentarer med tips på hur man kan mentalträna/aktivera hunden utan godis! Förväntar mig inga svar, tror bara 2-3 personer besöker bloggen. :P Men man kan ju alltid be snällt och se om det hjälper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar