tisdag 9 juni 2009

Instängd!

I dag blev det riktigt dramatiskt här i huset för en tio minuter eller så! För att ni ska förstå så måste jag då börja med att förklara att i mitt lilla pytte-rum finns två dörrar. Den ena har stått tillskjuten med en stol i månader, för där finns inget dörrhandtag. Den andra har ett lås som bara går att låsa inifrån. Nu var det så att tidigare i veckan satte pappa en hasp på dörr nummer ett, så att jag kan stänga den också. Allt lugnt och bra såhär långt... MEN. När jag idag gick ner för att duscha lämnade jag Zoë i mitt rum som vanligt. Gick ner i kalla källaren och duschade så snabbt jag kunde. När jag kom upp igen, vad hade hänt då tror ni? Den marans #!"@* dörren med låset, hade gått i baklås!

Först tänkte jag bara att "då går jag väl runt". Men den andra dörren har ju numera en söt liten hasp. Och den var låst. Så där stod jag iskall och blöt i bara en handduk och kunde inte komma in till mina kläder eller någonting. Än värre var ju att Zoë satt inne i rummet! Panik, panik! Måste jag slå sönder ett fönster nu? På andra våningen? Stegklättrande i bara handduk? Det skulle grannarna gilla va! Men jag sprang ner och hämtade farmor och det var tur att hon var här. Hon började bända upp den lilla dörren och efter några andhämtningspauser gick haspen sönder och dörren flög upp! Puh! Vad skulle man göra utan farmor? Hon får dagens guldstjärna för att ha räddat Zoë! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar