fredag 26 juni 2009

Picknick med Sofia och Safira.

Idag har jag och Zoë haft picknick i Tantolunden med Sofia och Safira (deras blogg finns länkad i ramen till vänster). Det var så mysigt! Jättekul att träffa dem igen, känns som det var jättelänge sedan fast det inte var det. Fick höra om Britney-konserten och London och så pratade vi massor av hund, som vanligt! Tanken från början var att vi skulle träffas och träna, framförallt skulle vi försöka lära oss övningarna från Hundens Hus eftersom vi i oktober kommer ha praktiska prov på dem. Men... det gick inte så bra. Vi väljer att skylla på värmen, som faktiskt var extrem! Jag försökte hålla mig i skuggan under ett träd, men den flyttade ju på sig hela tiden! Så vi gör ett nytt försök snart!

När vi satt på bussen på väg hem slocknade Zoë totalt där nere på golvet. Hon har varit däckad hela kvällen och ligger fortfarande utslagen bredvid mig i sängen. Inte konstigt i den här värmen! Jag är ganska trött själv. Om myggorna kan vara lite snälla ikväll tror jag att jag ska lägga mig i hängmattan en stund och läsa.


Här är några fåglar som jag såg på väg till tunnelbanan för att möta Sofia. Det var MÅNGA fåglar som satt såhär mellan stenarna i muren och skrek och tjattrade. Lite surrealistiskt faktiskt.


Sofia försöker äta sin mat ifred, trots Safiras hungriga blickar (och stöldförsök).


Ja... ni ser ju. Hon är inte direkt diskret.


Zoë i gräset.


Zoë trött i gräset!


Safira och Zoë spanar på mig medan Sofia är upptagen i telefon.


Världens sötaste Safira. Så himla nöjd med den här bilden! Hon ser så fridfull och harmonisk ut.


Mindre fridfull och harmonisk... kameran fick sig en blöt puss!


Mumsar yoggi medan Sofia pratar vidare i telefon.


Zoë får lite jordgubb för att hon är så duktig och tyst (man måste passa på de sekunderna hon är det).


Safira börjar också känna av värmen vid det här laget tror jag.


Lite gnagande är aldrig fel.


Visst ser Zoë halvt död eller i alla fall sovande ut på den här bilden? Ungefär sådär ser min farmor ut när hon somnar med mat i munnen! XD Fast Zoë sover inte, hon bara blundar för att solljuset var så starkt.


Sista bilden för idag! Safira försöker stirra sig till några godbitar ur Gott & Blandat-påsen. Sofia är obeveklig. (... nästan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar