söndag 2 augusti 2009

FF i stan :P

Den här helgen har jag och Zoë vaktat pappas lägenhet i stan. Inte för att den behövde vaktas, utan snarare för att jag passar på att vara där när det är tomt. :P Pappa och Petra har varit på U2-konsert i Göteborg och passade på att gå på Liseberg också. Kul! Hoppas på lite bilder, jag antar att någon av dem tog med en kamera.

Igår (lördag) tog jag och Zoë en långpromenad i Tantolunden. Vi gick i rask takt (eftersom jag ingått en pakt med mig själv att gå ner några kilo). Dock hade jag inte tänkt på att det var Pride-festival just i Tanto, just denna dag (men det har det väl varit i flera dagar antar jag). Så det var ju människor öööverallt - många berusade. Men Zoë var jätteduktig. Skvallerpoletten har fallit ner nu tror jag! Hon skällde på en eller två hundar, men sedan började hon titta upp på mig så fort hon såg en hund. Yay! Bidde bara en bild från promenaden, jag glömde att jag hade kameran med mig. :P



Uppe i lägenheten hittade Zoë en av sina nallar och jag var bara tvungen att filma det. Hon gillar nallar som är större än vad hon är. Tror hon får en liten power-rush när hon kan kasta runt med dem hur hon vill! :D





Idag hade vi bokat in en Södermalms-promenad med Sandra och Louie! Eftersom Sandra är den nya dogwalker på Söder tänkte jag att jag skulle visa henne några rasthagar. Det är alltid bra att ha koll på dem, om inte annat för att reklamlappa dem! Fyra rasthagar klarade vi av och det var ganska duktigt faktiskt - för det var extremt varmt! Vi var alldeles slut när vi kom hem efter ca två timmar. Tyvärr glömde jag även idag att ta fram kameran, så det blev bara ett par dåliga bilder på voffarna.





En annan rolig sak - igår började jag träna in ett nytt trick med Zoë! Målet är att hon ska dra i ett hörn på täcket och dra ner det så att man kan lägga sig. :) Vi har inte kommit särskilt långt än, hon vet bara vilken hörna hon ska gå till, men inte vad hon ska göra där. Om vi kommer någon vart med det tricket blir det filmning lite längre fram, det kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar