torsdag 30 juli 2009

Nu har Nini varit framme med klippmaskinen...

Häromdagen när jag var hos pappa inne i stan fick jag för mig att jag skulle klippa Zoë i utställningsfrisyr. Jag badade och borstade igenom pälsen och började klippa med kökssaxen som, till skillnad från min hundsax, är riktigt bra. Måste verkligen komma ihåg att köpa en ny hundsax - den gamla är så slöööö. Hur som helst. Jag började klippa och hade himla roligt! Lite för roligt.... Plötsligt vad rumpan alldeles kal och "rosa".



Jag tänkte att det får väl se ut sådär tills vi kommer hem och kan fixa med klippmaskinen. Men när jag kom hem kändes det inte som att det gick att göra något åt den här röran. Och samtidigt kände jag också att det skulle vara himla bra att klippa ner lillstrumpan så jag kan hålla koll på hennes hud och inte minst för fästingarna. Sagt och gjort...



Såhär ser hon ut nu! En stor skillnad, jag har fortfarande inte vant mig riktigt. Men det är så härligt, jag tror både Zoë och jag uppskattar det! Hon känns så ren, inte enmassa skit som fastnar i pälsen i tid och otid. Är inte helt nöjd med huvudet, vet inte hur jag ska klippa mellan ögonen och öronen för att det inte ska se helt knäppt ut. Men annars är jag riktigt nöjd!

Här är vi på en lång, rask promenad för någon timme sedan. "Hjälp matte, det är något som rör sig!"



En liten groda! Tyvärr hoppade den ju för sitt liv så jag fick inte in någon skarp bild på den. :P



Bara någon minut senare skymtade vi en katt vid sidan av vägen! Den såg väldigt renrasig ut, fick jag för mig. Den var i alla fall långhårig och hade mask (visst heter teckningen så?). Kanske en helig birma eller ragdoll?



Och här är ett par bilder till på Zoës nya frilla!





Nu måste jag gå och förbereda för grundkursen som börjar om en halvtimme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar