tisdag 28 juli 2009

Helg i Vallentuna och valpträning

Den här helgen har jag och Zoë spenderat hos Micke i Vallentuna. Det hände inte så mycket där för Zoës del, jag kände mig nästan elak som ignorerade henne så mycket. Vi låg mest och tittade på Animal Planet (man får passa på när man är där :P) och åt glass. Å andra sidan kanske det är skönt för Zoë att få en liten paus ibland?

När vi gick till Mickes föräldrar i söndags "hittade" vi några hästar i en hage och jag var förstås tvungen att dra upp kameran! "Nu blir Pernilla stolt över mig" sa jag, eftersom faster Pernilla älskar hästar. :D



Lite närmare Mickes föräldrars hus gick vi på en bro över en liten å och jag tyckte det var så sött att jag var tvungen att ta fram kameran igen.



Plötsligt dök en massa änder upp! De är säkert vana vid att få mat där vid bron?



Zoë poserade lite (eller snarare, tittade på Micke).



Och på den här bilden kan man se att hennes ögon börjat rinna lite. Jag upptäckte det förra veckan när vi kom hem från Kolmården. Ska pröva att ge vitamintillskott först och se om det hjälper, annars blir det kanske veterinär igen, om det blir värre.



Utsikten över Vallentuna-sjön är så fin. Lagom varmt i luften och mysigt väder var det också.



På kvällen åkte jag in till stan och sov över hos pappa och sen hade jag en valp att träna på måndagen! Lille Isidor som jag träffat en gång förut. Och oj vad han hade växt! Tänk vad mycket som kan hända på två veckor. Nu är han elva veckor gammal. Jag fick ett par bilder på honom som var någorlunda skarpa och fina.



Gullenos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar