onsdag 26 augusti 2009

Fullspäckad hundtisdag!

Igår hade jag en riktig hunddag! Först åkte jag och Zoë ut till Täby och Sofia. Det var jättekul att få träffa alla deras hundar och hennes familj med. Det är alltid så trevligt att träffa Sofia för man kan verkligen prata hund hur mycket som helst utan att känna sig tjatig eller tråkig. Så massor av hund och Hundens Hus-prat blev det! Jag hjälpte henne lite med uppstarten av företaget också, men det var klurigt! Jag kommer inte ihåg att det var så svårt. :P

Det här är deras vuxna collie Jinny.



Safira i egen hög person!



Lilla bebisen Selina var hur charmig som helst! Riktigt valpklumpig och hon tyckte att Zoë var väldigt rolig och intressant.





Safira uttråkad?



Det var en varm dag och både jag och Zoë blev lite soltrötta efter en stund. Här har hon bestämt sig för att slockna i Sofias knä ett tag.





Gulliga tjejerna Safira och Selina tillsammans.



Alla på Sofia!



Selina igen. Hur söt får man vara egentligen?



Efter ett par timmar kom Sofias lillasyster och hennes kompis hem och då blev det cirkus! Hundarna fick hoppa genom rockringar och sätta sig på kommando (ja, verkligen en cirkuskonst, eller hur? :P). Zoë hade superroligt!





En fin bild på Sofia och Safira om jag får säga det själv.



Knasig Selina!



Efter några timmar i Täby bar det av in till stan för att träffa projektvalpen Isidor som jag tränat med ett par gånger tidigare. Det var sista gången vi träffades och en månad sedan sist - vad stor han hade blivit! Han och Zoë lekte jättefint och det var så härligt att se att hon faktiskt vågar säga ifrån mer och mer när hon tycker att andra går "över gränsen"! Tyvärr blev alla bilder på Isidor ur fokus. Dumma kamera! Lägger ändå in en mycket suddig bild på när vovvarna står och dricker tillsammans.



Direkt efter träningen med Isidor bar det av till Högalidsparken för att träna med en ny projekthund - chinese crested-tiken Olga. Inte heller här blev det någon riktigt bra bild, men jag lägger in ett par stycken i alla fall. Hon var väldigt charmig och speciell och det ska bli riktigt kul att träna med henne och matte framöver! En utmaning tror jag, hon klarade i princip alla övningar som vi testade.





Och så blev det några filmklipp på Selina, Zoë och Safira:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar