fredag 7 augusti 2009

Tuff Zoë!

Just ja, det glömde jag säga. Jag märkte igår på kursen att Zoë faktiskt börjat bli lite tuffare nu och jag tror att det är en kombination av bättre språk och självförtroende. När vi satt vid bordet och hade "läxförhör" kom kursens enda hane Frankie fram och luktade på Zoë, som låg i mitt knä. När han blev lite väl påhängsen visade hon tänderna och efter att han inte brytt sig började hon faktiskt morra! Det har hänt väldigt sällan att hon morrat mot andra hundar än Geisha och jag är inte alls sur över det - det är ju toppenbra att hon äntligen vågar "ta för sig" lite! Och att hon förstår att man får säga till mot jobbiga hanar (och tikar med för den delen). Så det känns jättebra, min duktiga lilla skrutta börjar bli vuxen. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar