torsdag 13 augusti 2009

Valpkurs-start

Igår började jag min första valpkurs! Det var jättekul men sååå pirrigt! Fyra av deltagarna dök inte upp, men det gjorde inte så mycket för det var så många anmälda. Sex valpar mellan 2½-5 månader hade jag att lära upp. Eller ja, egentligen är det ju ägarna man lär upp! :) Allting flöt på ganska bra, ja tills det började spöregna. Men då var vi ganska klara ändå så vi avslutade lite tidigare.

Här kommer några bilder och ett filmkllipp från kursen, stort tack till Sofia som höll i kameran!

Labbe- cocker- dalmatinerblandningen Beck:



Jag tillsammans med labben Rex + matte:



Cockerpoon Tibbe:



Här sitter vi och har teori med lite vilopaus för hundarna. Denna första gången var det belöningsteknik på schemat, det tycker jag är en bra grund!



Och så ett litet filmklipp från när jag visade övningen "godis i munnen" med Tibbe:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar