onsdag 14 oktober 2009

Lördag hela veckan

Idag ska jag inte säga igen att jag är värdelös på att uppdatera nuförtiden.

:D

I söndags var jag och Sofia på en kvällskurs på Hundens Hus - "Lördag hela veckan". Kursen handlar om hur man lär sig att belöna sin hund med mer än bara det vanliga (godis). Det var jätteroligt och vi blev väldigt taggade att börja träna, särskilt tävlingslydnaden känns spännande igen! Instruktören Kickan, som jag aldrig träffat förut, var helt underbar och jag blev verkligen inspirerad av henne! Rekommenderar henne verkligen till de som funderar på att gå kurs för henne!

De senaste dagarna har vi börjat belöna med leksaker och nu ikväll sluta jag med att köra lite apport. Vi har inte hållt på med det på jättelänge eftersom det kändes som vi kört fast. Men nu gick det faktiskt framåt! Zoë höll apportbocken i typ två sekunder innan hon fick "tack"-kommando och sen lek-belöning. Snacka om att jag var glad då!

Ska också lägga in ett par bilder från förra veckan. Först ut är en underbar lite nalle som Sofia skickade till mig för att jag hjälpte henne med loggan till hennes företag (http://www.madisons-gladhund.se/). Tack Sofia!



Och sen har vi en bild som jag tycker är så söt! Till det sista projektet till instruktörsutbildning skulle vi träna aktivering och då fick farmor och Geisha vara träningsobjekt! Här kör de balansträning på stegen. Geisha är verkligen duktig på det!



Om några dagar är det slutprov och examen på instruktörsutbildningen! Gud vad jag är nervös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar