tisdag 6 oktober 2009

Flytt, burträning mm

Usch vad jag blivit dålig på att uppdatera bloggen! Måste verkligen rycka upp mig och uppdatera oftare, så det inte blir så himla mycket på en gång. Sedan förra inlägget har det i alla fall hänt en hel del värt att rapportera. Det största är väl att vi flyttat! Tja, ett par meter alltså... Till rummet intill! Det numera "gamla" rummet var 6 kvm stort. Det nya är nog... Ja minst 20 i alla fall! Så nu har jag plats för massor av saker som innan fick stå i verkstaden och skräpa. Här är ett par vinklar av nya rummet:






Ett av de nygamla tillskotten är Zoës bur. Jag har insett att hon faktiskt är för mycket ibland, även om jag själv är så van att jag inte tänker på det. Men om jag någon gång flyttar ihop med Micke så vill jag inte att Zoë ska vara ett problem för honom eller hans bekanta när de är där. Därför ska jag lära henne att vara lugn och trygg i buren, så kan hon ligga där och sova när man har besök som inte vill ha hundar i knät. Det har faktiskt gått över förväntan! Jag har gett henne mycket ben och godis i buren och jag berömmer och kastar dit godis när Zoë går och lägger sig självmant. Igår och idag har hon faktiskt legat i buren och sovit långa stunder. Jag tror inte att det skulle vara några som helst problem att stänga grinden, men ska ändå vänta ett tag med det för säkerhets skull.







Lite godissök i buren:



Ett par dagar innan jag flyttade införskaffade jag lite diverse ben och kalvöron för att se om jag kunde få Zoë intresserad av dem. Och de blev hon! När hon var lite ville hon inte ha något sånt där. Kalvörat var mest intressant, det låg hon och gnagde på i flera timmar tills det var poff - borta!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar