söndag 8 november 2009

Tillbaka till steg ett

Okej... Så koppelträningen igår gick inte så bra. Och med inte så bra menar jag - Zoë var totalt döv.

Efter lite funderande kom jag fram till att det nog kan ha med godiset att göra. Hon tar blodpuddingen, men det är ju inte så att hon kastar sig över den. Så istället ska vi köra med kassler som jag tinat upp, så får vi se hur det går.

Igår var vi inne i stan och hälsade på familjen, något som Zoë alltid tycker är superkul! Jag prövade ett tips jag fått om att sätta henne i "ryggsäcken" när hon blir sådär uppspelt, och släppa henne först när hon är lugn. Jag gjorde det några gånger och visst, hon blev lugnare. Men så fort någon tittar på henne blir hon ju galen igen... Så det är svårt! Särskilt när alla är vana vid att de får klappa på henne när hon är uppspelt (helt och håller mitt fel som inte vågar säga ifrån). Hmn... Måste verkligen lära mig att sätta gränser, för hundarnas skull och för min mentala hälsas skull också. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar