söndag 31 januari 2010

Sofias lägenhet - "to die for"!

Idag bar det av till Täby för att titta på Sofias nya lägenhet. Det var kaaaallt ute, och vi fick vänta på bussen i Danderyd ganska länge. Så jag passade på att ta lite kort på Zoë. Tyvärr höll hon inte med om att det var ett utmärkt fototillfälle, så det blev bara en någorlunda skarp bild.

 

När vi väl kommit in i värmen upptäckte jag snabbt att lägenheten verkligen var över förväntan, både till storlek och skick. Den var verkligen superfräsch, jag avundas Sofia som får bo så fint, och Safira med förstås. :) Och verkligen perfekt läge för dem. Självklart blev det massor av hundbabbel och jag försökte även ta mycket bilder.

  

Det blev säkert ett fyrtiotal bara på Safira...

  
  
  
 
 
  
  
  

Sen fick Zoë lite mat i en toarulle då jag inte hann ge henne mat på morgonen. Jag tror det var en bra övning i självbehärskning för Safira, som hela tiden stod så nära hon vågade, och bevakade. :D


 

Vi åt god tortellini till lunch och till efterrätt blev det hallon med grädde. Tack Sofias farmor!


Sen blev det lite mer fotograferande, jag lånade en bok av Sofia som jag behöver till min universitetskurs Djurens beteende, och sen åkte vi hem.

 
 
  
  
  
 

Idag märkte jag, framförallt på hemvägen, vilket resultat koppelträningen har gett. Det var så skönt att inte gå och vara sur över att Zoë inte gick som hon skulle, för hon skötte sig toppen! Tänk vad mycket lättare allt blir om man faktiskt kommer ut och aktiverar vovven lite så att hon inte är så hyper. Vi mötte också 5-6 hundar under dagen och det var inget skall och bara lite morrande på en. Framsteg på det stora hela, alltså!

1 kommentar:

  1. Åh vilka fina bilder du har tagit, förrutom den första i köket på mig.. jag ser verkligen gravid ut!! Jag kopierar dom ifrån din blogg iaf, hihi =) Det var trevligt att ni kom o hälsa på, o kul att ni gillade lägenheten! Får se om jag kanske uppdaterar min blogg senare ikväll... Det beror på om jag får vara själv haha! Kram

    SvaraRadera