onsdag 27 januari 2010

Täcket är klart!

Idag gjorde jag klart Zoës nya täcke och jag måste säga att jag är både nöjd och stolt. Detta är allra första gången jag stickar något utan att följa en stickbeskrivning (förutom halsdukar och filtar). Den har en lång, tjock krage (dubbelvikt på bilderna, men man kan vika upp den lite om det är riktigt blåsigt), knappar på sidorna och gummiband som man sticker in bakbenen i så att bakdelen på täcket inte ska "flyga runt". Garnet har jag fått i julklapp av Petras syster Jill som skickat det ända från USA, tack så mycket!

Här kommer bilder, skriv gärna kommentarer med vad ni gillar/inte gillar och vad jag kan tänka på till nästa täcke!


 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Åh så gulligt :) det blev ju jätte fint. Jag kan skaffa mer garn till dig och ge till petra när hon är här, kramar från Jill

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen jättetråkigt...men det ser inte jättemörkt ut iallafall :).

    SvaraRadera
  3. Det blev ju hur fint som helst!!!
    Uppskattade din lilla tjej dina ansträngningar och tyckte att tröjan var varm och go?

    SvaraRadera
  4. SUPERFINT TÄCKE! Snygga färger.. =)

    SvaraRadera