lördag 20 februari 2010

Eko-täcke

Vi har ju ett problem med Eko att hon inte vill bajsa utomhus. Mycket bekvämare att göra det inne där det inte är kallt och snöstorm!

Så nu på förmiddagen fick jag tummen ur och bestämde mig för att göra ett täcke åt den lilla damen. Jag vet att det tovar till pälsen, men än så länge har hon så kort päls ändå, så jag tror inte det gör någon större skillnad.

Jag tog samma garn som jag använde tilll Zoës täcke, men gjorde en lite annorlunda design, utan knappar och tjafs. Det är tillräckligt klurigt att få på ett "one piece"-täcke på en sprallande valp! Hon tog det ganska bra och kissade och rände runt trots ovanan att vara påklädd.

 
  
  
  
  
 

5 kommentarer:

  1. Åh söta Eko-tjejen i sitt fina täcke :)

    SvaraRadera
  2. Men vilka himla fina täcken! Hur är de konstruerade?

    /Maria

    SvaraRadera
  3. Såå fina täcken, har du gjort dom själv? Just nu är det bara att strunta i pälsen, viktigare att hon inte fryser i kylan :)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag har stickat täckena själva, ja. :) Zoës var det första stickningsprojektet jag gjort utan att följa ett mönster. Ekos är lite annorlunda konstruerat men det har jag också gjort helt själv "på känn". Det är riktigt kul att göra egna grejer till hundarna! Särskilt när de kan matcha lite. :P

    SvaraRadera
  5. Hej Nini,
    förvirrat med en Pernilla till, jag din faster har ju börjat kalla mig Pernilla Johanna, bra eller hur. Toppenfina täcken! Jag håller just på att avrunda den andra omgången dockkläder, nu till en söt bebis som jag döpt till Alice, såklart! men vet du vad jag ska göra härnäst, i full storlek? Hästens blindtarm! Och den är stor! Skickar bilder när jag får tid. Kram! från Pernilla Johanna

    SvaraRadera