måndag 15 februari 2010

Ett litet genombrott på morgonkvisten

Nu verkar vi ha fått in en rytm, sista promenaden vid 22-23 och första vid 05.30-06.00, sen några timmar sömn till och promenad vid 9-10. Under dagen går vi ut med 2-3 timmars mellanrum och Zoë får följa med på ungefär varannan promenad.

När jag vaknade för andra gången imorse, vid halv tio, så hade jag en hund över bröstet/axeln. Inget ovanligt, Zoë ligger så nästan jämt, och valpen har gjort det hon med. Medan jag vaknade till låg jag och gosade och klappade och kände ett av Zoës sår. Inget nytt, inget konstigt, bara en sårskorpa. När jag öppnade ögonen tyckte jag att pälsen var så mörk och blev förvirrad. När ögonen vant sig vid ljuset insåg jag att både Zoë och valpen låg bredvid/på mig. Bredvid varandra alltså! Jag vet inte vad som hänt under natten, men nu tillåter Zoë plötsligt att valpen ligger nära henne. Jag kastade mig förstås efter kameran och fick några kassa bilder och ett gulligt filmklipp.

 


Zoë är så himla duktig och tolerant nu, även om de inte leker (än?). Är så nöjd och stolt!

1 kommentar: