torsdag 25 februari 2010

Inklickning

För några dagar sedan prövade jag att börja klicka in Eko. Det gick inte super, godiset jag har (nötvom) var lite svårt för henne att tugga, och dessutom är hon så ivrig så jag vet inte om hon fattar vad som händer egentligen. Men nu på kvällen körde jag i alla fall två korta pass igen och det är kul! Känns inte som vi kan börja träna sitt och såna saker än, hon är helt enkelt för ivrig och snurrig. Lite lugn till behövs innan vi kan köra sånt. Men shaping skulle säkert passa utmärkt, bara vi får inklickningen klar. Roligt!

Satt och tittade på Pudelklubbens hemsida och såg att Stockholmssektionen har en utställningsträning i april. Perfekt! Har mailat för att kolla om det är okej att komma dit med valp, i så fall ska jag anmäla mig direkt.

Och här är ett par bilder från igår:

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar