onsdag 31 mars 2010

Nyklippt Geisha!

Oj oj oj. Efter några timmars kämpande har jag äntligen blivit klar med Geishas klippning! Jag hade egentligen tänkt lämna någon centimeter päls i alla fall, men jag insåg snabbt att där tovorna var som värst kunde jag inte göra något annat än raka mothårs precis vid skinnet. Jag tycker hon blev riktigt snygg faktiskt, och kanske inbillar jag mig, men jag tror att hon är lite smalare än förra året. Hon är inte helt nöjd själv, som alltid är hon paranoid över att öronen är rakade och ryckta. Men annars tror jag det är en stor befrielse att bli av med all den där pälsen.

Här är alltså Geisha före, tidigare idag på promenad:


Och här har vi henne efter klippning, kloklippning och öronryckning:

2 kommentarer:

  1. Snygg Geisha i nya frillan :) vilket skär har du använt?? ser rätt kort ut.
    Härliga bilder och videor på voffsen :)
    Trodde Geisha redan bodde hos dig? är hon din eller farmors hund nu?

    SvaraRadera
  2. Oj vilken skilnad. Det blev mycket bättre tycker jag och hon kommer nog tycka det samma när hon har vant sej.

    SvaraRadera