onsdag 31 mars 2010

Pudeltrio


Ja nu kommer det vara tre pudelflickor här i mitt lilla rum under några dagar. Farmor åker idag till Berlin med två av sina barn och lämnar mig med pudelmonstret Geisha. Eftersom Loppan, som hon kallas, inte är särskilt förtjust i andra hundar och i synnerhet inte Eko, är man ju lite orolig när de tre ska samsas på ett område om sisådär 20 kvm. Men det ska nog gå bra!

För att förebygga lite, så tog jag först ut allihop på en långpromenad. På så sätt är de i alla fall fysiskt trötta och det borde underlätta lite. En himla massa intryck blev det förstås också så jag tror att de alla kommer slockna inom ett par minuter.

Till en början försökte jag febrilt att bara få en bild på alla tre tjejerna tillsammans. Geisha ville helst gå bakom mig, så långt bort från de andra som möjligt. Men tillslut fick jag med alla! "Seger" tänkte jag och var ganska nöjd redan där.


Efter en bits koppelträning (förvånansvärt svårt med tre hundar), fick de vara lösa. Och ja, jag behöll selarna på för jag orkade inte bära dem. :P Men jag hade bra koll på flickorna och när de lekte var jag extra uppmärksam så att de inte skulle fastna i varandra.



Sen fick de posa på en sten som jag tyckte var fin. :P



Och vad händer sen? Jo, Geisha sätter igång att leka! Med Zoë! Och hon gjorde till och med ett par lekinviter mot Eko. Det är verkligen tydligt hur mycket lättare allt blir för hundarna att umgås när 1) de är okopplade, 2) man rör på sig hela tiden och 3) ägarna slutar lägga sig i så himla mycket.



Efter en stunds promenad genom skogen kom vi till stranden. Eftersom det är kallt och inte badsäsong tycker jag det är okej att gå där med hundarna, trots förbud. Geisha och Zoë fortsatte leka som dårar medan jag tog sceneribilder. Det är riktigt dimmigt ute, man kan knappt se öarna ute i vattnet!



Sen bar det av hemåt. Eko måste verkligen ha längtat hem, för i slutet av promenaden gick hon långt före mig och till och med före de andra hundarna! Det har inte hänt förut.


Som ni ser på bilderna är Geisha rejält tilltuffsad och tovig nu, såhär illa har hon aldrig sett ut förut! Det blir nästa projekt idag... När farmor är borta dansar Nini med klippmaskinen... Eller nåt i den stilen.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att alla flickorna fungerar så fint tillsammans. Hoppas att det går bra när din farmor är borta.

    SvaraRadera