söndag 11 april 2010

Ensamhetsträning utan Zoë

Idag har jag äntligen kommit igång igen med Ekos ensamhetsträning. Alltså den när hon är heeelt själv. Det här har vi bara tränat några få gånger innan och jag märkte redan då att det här är något hon inte gärna vill ställa upp på. Men det måste ju funka, annars kan man aldrig göra något enskilt med hundarna och det är inte så kul. Så jag ställde upp kameran och började filma. Mest ville jag se exakt VAD hon gör när vi går ut, för att hon piper vet jag ju redan eftersom jag hör det genom dörren.

Klippet är långt, men om ni vill se framstegen kan ni först titta på de första gångerna vi lämnar henne, och sen hoppa till runt 3:15. Strax innan börjar hennes beteende ändras när vi är ute, istället för att bara stå vid dörren går hon runt och kollar på lite andra saker, och till sist sitter hon bara och är tyst.


 
Det här ska vi nu försöka träna lite varje dag, så tror jag att vi kommer ha det lugnt och tyst ganska snart faktiskt! Hon är inte särskilt ångestfylld egentligen, jag tror mer att hon bara är lite förbryllad av den nya situationen.

2 kommentarer:

  1. Framsteg framsteg! Har uppdaterat mitt bokmärke nu med nya länken. :*

    SvaraRadera
  2. Vilka framsteg :D hejja hejja :)

    SvaraRadera