måndag 12 april 2010

Hundfik och promenad på Gärdet

Idag har vi äntligen träffat Sofia och hennes vovvar igen! Det känns helt knasigt att Sofia faktiskt aldrig träffat Eko förut, och då har jag ju ändå haft henne i två månader nu. Men det som var roligast tyckte jag var ju att få träffa Sofias nya lilla tillskott, Jasmine, som är 9 veckor. En riktigt söt liten tjej, men mest trött förstås, det var första gången att åka tunnelbana för henne och att vara i stan, så det är klart att alla intryck gör en trött.

Vi började med att ses i Tessinparken innan vi gick in på fiket. Eko tyckte, som jag räknat med, att whipparna var superäckliga och farliga, men Zoë ställde upp på lite bus med Jasmine i alla fall!




 

Sen gick vi in på hundfiket Himmelska Hundar och pratade och pratade, hundarna tyckte nog att det var rätt tråkigt. Varmt var det också! För hundarnas skull hoppas jag verkligen att de har fläktar där inne på somrarna.












Vovvarna fick lite ben att gnaga på och vi åt varsin kladdkaka, smarrigt!




Tillslut blev värmen där inne bara för mycket, så vi bestämde oss för att ta en promenad. Efter ett tag hamnade vi på Gärdet och vi gick runt där rätt länge, en timme kanske. Till en början vågade jag inte riktigt ha pudlarna lösa, för de var väldigt intresserade av folk och hundar, men efter en stund gick det riktigt bra. Superduktiga var de när jag kallade in dem. Och vi träffade flera fina hundar, som ju förstås väldigt gärna ville hälsa på Eko bara för att hon inte ville, men lite bra socialträning tror jag att det blev för hennes del, hon blev tuffare och tuffare under promenadens gång, i alla fall med whipparna.







En mycket lyckad hunddag med trevligt sällskap! Imorgon blir det vilodag och på onsdag ska vi iväg till Ekos uppfödare. Spännande!

4 kommentarer:

  1. Yey! Det funkade nu att skriva, så som du skrev i mailet måste det ju vara mitt konto då de är fel på. Fast det är skumt också för jag kan kommentera i andras bloggar som har blogspot.Jaja! Nu kan jag iaf kommentera, det är ju huvudsaken:). Nu sitter jag o provar min dator och hoppas på att den ska hålla.. "Håll tummarna" :)

    SvaraRadera
  2. Förresten, du har verkligen fått fina bilder med din kamera från igår:) Jätte fina!

    Jag ska ladda upp mina nu o lägga upp i bloggen:) Så håll utkik!
    Sen snodde jag några av dig med;)Hihi!

    SvaraRadera
  3. Jikes! Massa, massa hundar! Tycker det är sött hur både Zoe och Safira har blivit "stora syskon" till de små. ^_^

    SvaraRadera