lördag 3 april 2010

Kopplet upphittat

Igår kväll tog vi samma promenad som dagen innan och mitt inne i skogen hittade vi Ekos koppel och halsband i en snödriva! Vilken tur! Det hade känts snöpligt att bli av med det på ett sådant sätt. Efter triumfen fick hundarna göra lite balansövningar (mest Geisha och Zoë eftersom Eko är så liten än, hon kan ju knappt hålla balansen på marken :P) och ett fint litet kort blev det också (varning för blixtögon!).


På vägen hem träffade vi en liten hund, norwichterrier kanske? Hon stod alldeles själv på en tomtgräns och först tänkte jag att hon kanske bodde där och höll koll på reviret lite. Alla pudlarna hälsade duktigt på henne (till och med Geisha), och hon började traska vidare opå vägen. Så jag försökte ringa numret som stod på hennes sele, men inget svar. Sen stack hon in på en annan tomt så snabbt att jag inte hann följa efter. Jag hoppas att det var hennes tomt, men jag lämnade ändå ett meddelande på ägarnas mobilsvar. Söt var hon i alla fall!


När Michael kom hade han köpt blommor till mig eftersom vi firar ett år på måndag. :D Jag har hängt upp dem på vägen i hopp om att de ska torka fint.


1 kommentar: