fredag 2 april 2010

Tre-timmars-tripp till stan med många intryck

Idag tog jag med de tre pudeltöserna och åkte till stan! Jag behövde ta en dusch i pappas lägenhet och hämta hundmat som jag inte orkade bära sist. Bussresan in var intressant... Men gick rätt bra ändå. Geisha pep nästan hela tiden för att hon ville ha uppmärksamhet och ville upp på sätet bredvid mig, tänk att jag nästan förträngt hur mycket hon piper! Det är samma sak här i rummet, hon kan gå runt och småpipa i flera timmar innan hon tillslut finner sig i situationen och somnar.

Hur som helst, inne i stan fick Zoë och Eko sitta inne i gästrummet eftersom Petra är lite orolig för att Eko ska kissa på golven. Jag trodde att det skulle gå bra, men Eko skrek och var så olycklig! Från och till var hon tyst och lugn, men såfort vi rörde oss satte hon igång igen. Riktigt enerverande, särskilt när man redan vet att Petra tycker det är jobbigt att ha hundarna där. Hennes föräldrar kom över och då blev det förstås kram- och tjutkalas! Det är så svårt att lugna hundarna, särskilt Geisha och Zoë. De bara MÅSTE hälsa och slickas och vara PÅ gästerna. Det börjar bli riktigt jobbigt, både för mig och dem. :(

På tunnelbanan till Slussen lyckades vi ställa oss bara några meter från en stor grand danois-hane. Han var den största jag sett av den rasen, verkligen vacker! Tyvärr var husse full som ett ägg och lät honom gå fram utan minsta tanke. Jag fick blocka honom så att han inte kom fram till Geisha som är väldigt rädd, men Zoë hälsade duktigt och det märktes att grandisen var snäll och lugn - tur det eftersom hussen hade noll koll! Eko som hängde över min arm tyckte att det var lite läbbigt med skällde inte (tjoho!).

Till sist kom vi i alla fall till Slussen och när vi nådde busshållplatsen insåg jag att - det är långhelg. Vilket innebär - massor med folk. Bussen blev ganska så fullsmockad och jag och hundarna tryckte in oss i dragspelet. Strax efter oss i kön ställde sig en dam och hennes gamla border collie-hane. Hon frågade om han fick hälsa och Geisha blev helt galen och gnällig för att hon ville hälsa på matten. Det fick hon inte. Men Zoë hälsade på collien och Eko gick en bit ifrån och spanade. Några skäll blev det tyvärr, men hon tog lite godis när hon var tyst i alla fall och bara det är ett framsteg.

Nu är vi äntligen hemma och ska bara lägga oss och pusta ut! När Michael kommit ikväll ska vi ta en långpromenad och spana efter ett läderkoppel jag tappade igår. Önska oss lycka till! Och glad påsk på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar