fredag 16 april 2010

Och så var det bara en

Idag har Eko flyttat. Det här är något som funnits i mina tankar ett tag, men eftersom det inte varit något bestämt förrän nu ville jag inte skriva om det i bloggen. Kortfattat, skaffade jag valp i helt fel tid, men jag förstod inte det då. Dessutom (förmodligen kopplat till detta), har jag inte kunnat knyta an till henne som jag borde. Nu är hon tillbaka hos uppfödaren Pernilla (tack till henne som varit så förstående!) i väntan på ett nytt foderhem. Jag är säker på att det kommer bli toppen, och hon ÄR en jättesöt liten tjej som det säkert kommer gå prima för.

Nu ligger fokuset här hemma på att jag ska hitta mig själv igen och att jag och Zoë också ska hitta tillbaka till varandra. Sen, när det är gjort (det får ta lång tid om det behövs), DÅ kanske det blir en till hund. Eller så blir det inte det. Time will tell!


Här blir lillskruttan badad, borstad fönad och klippt. Det var inte sååå roligt tyckte hon, men hon skötte sig bra mot slutet tyckte jag. Jag önskar förstås Pernilla, Eko och hennes framtida ägare all lycka och ber om ursäkt för det strul jag orsakat!

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att det inte fungerade, men det är bättre att ta det här beslutet så här tidigt än att vänta ännu längre. Hoppas att Eko hittar ett bra hem och att du kommer över det här snart så att du inte går och är ledsen och besviken.
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. OJ :O det slutade så alltså...men det var nog ändå det bästa beslutet Nini.

    SvaraRadera