onsdag 21 april 2010

Agilitykurs

Den här helgen har vi spenderat med Michael, både här ute på landet och hemma hos honom. Måndag och tisdag var vi faktiskt med honom på jobbet. Zoë var så duktig så, låg mest och sov i sin bur precis bakom oss i lastbilen. Men lite äckligt var det allt när vi var i tunneln under Centralen och det lät mycket när flaket lastades med berg. Och sen fick hon för sig att vatten- och matskålarna skulle vändas upp och ner i buren. Båda dagarna. Vet inte riktigt varför hon gjorde så, uttråkning kanske?

Igår anmälde jag oss till en agilitykurs hos pudelklubben! Den börjar på måndag och det ska bli så roligt. Jag har gått en agilitykurs hos dem förut, för fyra år sedan med Geisha, Zoë var då under halvåret och satt bredvid och tittade på de gånger hon hängde med. Det ska bli jättekul att se vad Zoë tycker om agility och om matte kan fastna lite mer för sporten denhär gången. :)

Idag blir det klippning och kanske badning! Om andan faller på. Tyvärr kliade Zoë upp ett sår igen, natten till igår, så en geomgång av pälsen och rakning behöver göras ändå så att det inte blir onödigt mycket smuts och päls i såret. Dumma allergi!

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul att ni ska börja med agility :) Super kul ju! Jag är säker på att Zoe kommer att älska det, o säkert du med! Ni blir säkert peppade när det är massa andra pudlar med också:) Ses på lördag! Nu ska jag lugna min lila piraya så att matte kan åka till jobbet haha.

    SvaraRadera
  2. Åh sååg du! Det funkade att lämna en kommentar ju:) Yey!

    SvaraRadera