tisdag 6 april 2010

"Sitt" steg 1

Okej... Jag föll för grupptrycket. Efter att ha suttit på min höga häst och skrivit att jag minsann inte skulle lära in sitt för att jag inte behöver det, så har jag ändå bestämt mig för att Eko ska få lära sig det. Jag tror fortfarande inte att jag kommer ha lika stor användning för det som stanna, vänta, kom osv. men om inte annat förväntar sig folk att hunden kan det.

Så idag körde vi det allra första träningspasset. Tyvärr insåg jag mitt i att "jag ger ju dubbla frisignaler"! Vilken bra hundinstruktör man är då... Inte lite ringrostig. Så då blev jag lite förvirrad men sen till slut fick jag till det. De nästkommande passen blir snarlika, sen ska jag filma när vi går vidare till steg två, som är att ge belöningen ur den andra handen. Baby steps. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar