söndag 16 maj 2010

Adressbyte, namnbyte, hårfärgsbyte

Just nu känner jag mig nästan som någon i ett "witness protection program"! Den senaste veckan har jag:

1. Skickat in ansökan till Skatteverket om att byta mitt tilltalsnamn från Nini, till ett av mina andra förnamn, Alexandra. Eftersom jag sett att namnet ändrats på t.ex. CSNs hemsidan antar jag att namnändringen blivit godkänd, även om jag inte fått något officiellt besked än. Helt galet, jag vet! Detaljerna ska jag inte bre ut mig om här, men det känns i alla fall jättebra!

2. Tagit mitt pick och pack och hund och flyttat till Michael i Vallentuna! Så nu är vi sambos. :) Det mesta har kommit på plats och även det här känns bra. Visst är det lite surt att inte ha en tomt att bara släppa ut Zoë på, men då kanske hon kommer få lite mer ordentliga promenader istället.

3. Färgat håret mörkare! Ingen jättedrastisk skillnad, jag har ju brunt hår från början. Men just nu ser det nästan svart ut så jag bara går och väntar på att det ska mattas av lite under de kommando veckorna.

Annars har jag faktiskt inte mycket alls att rapportera, agilitykursen går bra och i övrigt hittar inte jag och Zoë på så mycket just nu. Men sommaren börjar visa framfötterna, så det ska det nog bli ändring på!

Några bilder från flyttdagen:






2 kommentarer:

  1. Oj jisses! Här händer det grejer ser jag :) Nu är det vi som får komma och hälsa på er snart då hihi! Kul:D Men först ses vi på löördag, ska bli super kul! Kramis

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra från dej igen. Det har varit så tyst på sista tiden. Jag har varit här inne ohc kikat och kikat men inget har blivit skrivet. Men nu förstår jag att du har haft fullt upp.
    Lycka till med allt nytt.

    Kram

    SvaraRadera