fredag 27 augusti 2010

Första kloklippningen avklarad!

Tjoho, nu har vi klippt klorna också! Jag satsade på en tass, men det gick så bra och jag ville bli av med köttbullarna, så det blev alla fyra. ;) Jag försökte verkligen med "hästmetoden", men det var för krångligt. Duva tyckte det var jobbigt att stå på bordet, och på golvet halkade hon bara. Efter 2-3 minuter med bara en klo klippt la jag henne i knät istället. Kanske inte så smart med tanke på hur stor hon kommer vara längre fram, men det får vi ta då. Jag körde samma metod här som med klippningen. Efter varje klo fick hon ett "bra" och en köttbullsbit. Efter bara några klor satt hon helt blickstilla. :D

Och förresten, i och med det här inlägget har jag skrivit fler inlägg den här månaden än någon annan månad tidigare! Rekord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar