onsdag 18 augusti 2010

Premiärbadet

Idag ägnades min tid med dagbarnet åt att bada Duva! Det är första badet sen hon kom till oss och jag tycker faktiskt att hon skötte sig riktigt fint! Under föning/borstning däremot... Oj, vilken kamp det blev då och då. Trots massor av godis och beröm var hon inte nöjd. Hon verkade inte rädd, bara sur på de förbaskade borstarna som skulle DÖ! :P



Bilden är tagen med iPhonen så den är mer än lite kass.

Tillslut blev hon i alla fall någorlunda torr och fluffig och fin. När vi kom hem försökte jag ställa upp henne ute på gräsmattan medan Michael tvingades stå med kameran i högsta hugg. Jag är en naturbegåvning på att ställa upp hund. Det är väl hur tydligt som helst?! xD


Får nog be uppfödare Marika om tips nästa gång vi ses...

1 kommentar:

  1. Härligt med bad! Haha, att ställa upp hund är de svåraste som finns med hund tycker jag haha o så fruktansvärt tålamodskrävande =)

    SvaraRadera