måndag 22 november 2010

Dålig bloggare!

Jisses, nu har jag inte uppdaterat på sådär länge igen! Fy matte! Det har hänt lite allt möjligt sen senaste uppdateringen, men det mesta är väl inte särskilt aktuellt längre. Duva har fått en urinvägsinflammation, så just nu går hon på medicin. När vi var hos veterinären (i förra veckan) passade jag på att väga henne också, 16 kg väger hon nu! Har också försökt att mäta henne, men hon krånglar för mycket, så jag vågar inte lita på resultaten som varierar mycket varje gång. ;)

I lördags avslutades valpkursen som vi gått, det var faktiskt lite vemodigt! Samtidigt är det ruskigt skönt att slippa snö och slask och kyla också. Idag börjar vi istället på en inomhuskurs. Denna gång blir det rallylydnad, på Hundens Hus förstås! Det ska bli så roligt, jag har höga förhoppningar, så nu är det bäst för lilla Duvan att hon sköter sig!

Vi har lite smått börjat att träna fotingångar. Duva har äntligen börjat följa godisar, och då blir det ju en aning lättare. Jag har faktiskt ingen aning om hur jag skulle ha frishapeat det. :S Men hon är så ivrig och hoppig och har ju noll självbehärskning eller kroppskontroll, så det är inte i någon snar framtid som vi kommer ha SNYGGA ingångar inte. Men det gör ingenting, det är bara kul att träna något annat än ligg. Annars har jag inte så mycket att säga, men jag ska bli bättre på att uppdatera igen, jag lovar!

1 kommentar: