torsdag 27 januari 2011

Morgonpormenad med fotning, stå-träning och fina hundmöten

Vilket härligt väder vi har idag! Strålande solsken, men ändå tillräckligt kallt för att man ska slippa slask. På morgonpromenaden tog jag med mig kameran - och insåg sen när jag skulle lägga in bilderna i datorn att det är de första bilderna från 2011! Kan det kanske bero på att alla mina uppladdningsbara batterier håller på att totaldö..? Här är i alla fall lite bilder från vår promenix vid Vallentunasjön:












Eftersom jag inte står ut med att låta Duva vara lös och Zoë kopplad hela tiden, så var jag lite bus(s)ig och släppte Zoë en stund så att hon kunde sträcka på benen lite. Och försvara sig mot Duvas vilda lekattacker!


Och här kommer en intressant bild... Jag vet inte hur väl det syns, men det lilla "skägget" som Zoë har på bilden, är faktiskt en tuss av Duvas päls. Så hon är definitivt inte helt hjälplös, lilla Zoë!


Även idag fokuserade jag mycket på stå-träning, och jag försökte få det på film. Men av någon anledning var Duva väldigt konstig, kanske var det jag som var lite för brysk eller så, men jag tror faktiskt att det var något annat som skrämde upp henne. Hon ville inte ens leka med sitt älskade kampkoppel efteråt, och så beter hon sig väldigt sällan. Eftersom hon var så svår at få kontakt med ville jag inte heller släpa henne över marken för att hon skulle stå på en bra plats, så det syns nog inte så bra på filmen vad jag faktiskt gör. Men det är något i alla fall!


Vi fick också till flera riktigt bra hundmöten, då Duva hade fullt fokus på mig trots att Zoë gick och morrade och knorrade bakom oss. Dessutom var Duva lös vid det sista hundmötet - vilken bonus! Jag vågade mig också på att ha henne lös på en liten bilväg vid kyrkan, där vi mötte tre bilar totalt tror jag. Superduktig var hon och gick på min sida så fort jag sa till henne. Jag har verkligen fått mycket självförtroende - och förtroende för Duva, de senaste dagarna. Ju mer jag har henne lös, desto säkrare blir jag på att hon sköter sig!

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt att se henne springa runt lös!!! Thyra var övertygad om att det var Yama =)
    Härligt med hundmöterna!

    SvaraRadera