lördag 12 februari 2011

Jag är SÅ inte förberedd...

Om några timmar ska jag och Duva (och Michael som moraliskt stöd) iväg på vår första utställning. Och det hade kunnat kännas bättre - om vi tränat och förberett oss ordentligt som jag hade tänkt! Men vi har inte fått in mycket stå-träning alls, praktiskt taget ingen spring-träning och hon tycker fortfarande att halsbandet är läskigt. Det här kommer bli en ka-ta-strof! Som grädde på moset var det snökaos igår, så vi kom aldrig iväg till Marika för klippning. Så jag kommer stå där i ringen med ett pälsmonster. Jippi.

Vill tillägga att det inte rör mig i ryggen att/om vi får dålig kritik, i synnerhet eftersom det är en inofficiell utställning. Ångesten för mig ligger i det sociala - att det kommer vara människor runt omkring, människor som kan titta och döma (ja, utöver domaren då). Det är det som jag tycker är jobbigt. Själva tävlingsbiten bryr jag mig inte om, har aldrig varit någon tävlingsmänniska.

Avlägger rapport ikväll...

3 kommentarer:

  1. Åh vi skickar en "peppningskram",DU är super duktig! Heja heja! kram

    SvaraRadera
  2. Men åh, jag förstod ju inte förrän jag kom hem nu att det var du som var där och ställde en av de grå! hur gick det? Tittade ju och såg att det var en som kom etta, men var det ni eller den andra?
    Blev så nyfiken nu =)
    Hoppas att ni hade det lika kul som vi hade iaf.
    //Helena och Malte

    SvaraRadera